مراسم گرامیداشت روز معلم

مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اعضای هیات علمی

مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اعضای هیات علمی برگزار شد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۵۰۷۵ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۹۵
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور هیات رئیسه و اساتید به همراه خانواده در سالن آمفی تئاتر زنده یاد نوشیروانی برگزار شد.
مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اعضای هیات علمی

دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تبریک روز معلم و با گرامیداشت یاد شهید گرانقدر مرتضی مطهری گفت: در شرایط و برهه زمانی فعلی، کار معلمی نباید تنها محدود به آموزش صرف شود؛ بلکه با توجه به مسأله کرونا و اثرات روحی روانی زیاد و آسیب های جدی ای را که به دانشجویان وارد نمود، دانشجویان به مشاوره و راهنمایی شما عزیزان نیاز دارند، نفوذ کلام اساتید در دانشجویان بسیار زیاد است و احترام خاصی را برای اساتید قائلند.

دکتر عزیزالله گنجی افزود: دانشگاه باید مسیر ایده تا محصول را طی کند. ریل گذاری ها برای گذر از دانشگاه های نسل ۲ به نسل ۳ و ۴ انجام شده است و همچنین به موضوع مهارت آموزی و مهارت محوری تاکید کرد و گفت: آموزش باید به گونه ای باشد که دانشجوی فارغ‌التحصیل کارآفرین باشد و برای جامعه مثمر ثمر باشد و نیازمندیم تا در دروسی که ارائه می شود تجدید نظر شود و آزمایشگاه های آموزشی تجهیز شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تبریک روز معلم و بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری نخست به بیان روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار در بیان جایگاه معلم پرداخت که فرمودند: من معلم مبعوث شدم و سه نفر را هیچ کس سبک نمى شمرد، جز منافقى که نفاقش آشکار شده است: کسى عمرش را برای احیای اسلام گذاشته است، آموزگار نیکى و پیشوای عادل.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر بخواهیم بهترین و شایسته ترین لقب را برای استاد شهید مطهری در نظر بگیریم؛ لقب معلمی است. این شهید در اوج تفکر و اندیشه بود؛ خودش را وقف جامعه کرده بود و به 3 دلیل محبوب دل ها بود: با سواد و عمیق بود، اهتمام به مسایل روز داشت و با همگان با احترام و همدلی برخورد می کرد. این شهید بزرگوار برای حل چالش های جامعه و اسلام، به جای عقل گرایی عجولانه و به جای سنت گرایی سطحی نگر، راه سومی را در نظر گرفت که عبارت بود از عقل گرایی مبتنی بر وحی. بنابراین بزرگترین پروژه ای که در طول عمر آن را دنبال کرد و رسالتی برای ما اساتید می تواند باشد؛ رابطه ی بین دیانت و عقلانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به کتاب «رهبری نسل جوان شهید مطهری» اشاره کرد که در این کتاب آمده است: بر خلاف عده ای که نسل جوان را نسل خام و احساسی می دانند، نسل جوان، آمادگی زیادی برای دریافت حقایق دارد، در برخورد با جوان باید بر اساس واقع بینی و منطق و استدلال عمل نمود. نسل جوان نیاز به الگو دارد، الگوی جوان باید اهل عمل کردن باشد،  جوان کسی را الگو می خواهد که بین گفتار و رفتارش تضاد وجود نداشته باشد و تاکید کرد: جوان را باید با حقیقت وجودی شان آشنا کنیم.

سپس دکتر حمیدرضا توکلی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تبریک روز معلم و قدردانی از حضور هیات رییسه، اساتید و خانواده های محترمشان، یاد استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت و در وصف این شهید بزرگوار به این جمله از متخصصین علوم انسانی اکتفا نمود که می گویند: شهید مطهری از متفکران و شخصیت های اندکی است که با آن همه آثار شفاهی و مکتوبی که دارد، نمی توان ایرادی در آن ها یافت و این نشان از فهم عمیق و تسلط بر موضوعات دارد.

معاون آموزشی دانشگاه همچنین با بزرگداشت نام و یاد خیر بزرگ زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی مؤسس دانشگاه به بیان اهداف و چشم اندازهای معاونت آموزشی اشاره کرد که عبارت اند: تهیه ساختار سازمانی جدید معاونت آموزشی و دانشکده ها، تلاش برای برندسازی دانش آموختگان دانشگاه، برنامه ریزی برای محتوای آموزشی رشته های موجود به سمت نیازمحوری و مهارت محوری، فریزکردن رشته های موجود که توان اشتغال پذیری خوبی ندارند و ایجاد رشته های بین رشته ای با توان اشتغال پذیری بالا، پیگیری طرح بورسیه شغلی دانشجویان، پیگیری جهت دریافت مجوز راه اندازی کرسی یونسکو در دانشگاه، ارتقای دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان غیرایرانی، نهادینه کردن زمان مشاوره راهنمای آموزشی برای دانشجویان کارشناسی، سامانه ای کردن دستورالعمل اجرایی اعطای پایه های تشویقی و تلاش برای وحدت رویه در ارزیابی های مربوط به دانشجویان و اعضای هیات علمی.

دکتر توکلی در ادامه به ارائه چارت سازمانی پیشنهادی معاونت آموزشی و میانگین وزنی درصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه های مختلف و مقایسه آن با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پرداخت.

گفتنی است این مراسم با پرسش و پاسخ و تقدیر از اساتید نمونه، ارتقایافته، بازنشسته و سرآمد آموزشی پایان یافت.

اسامی اساتید نمونه و سرآمد آموزشی در ذیل آمده است:

اعضا هیات علمی نمونه سال 1401

1 دکتر سعیدامامی
2 دکتر روح الله جماعتی

اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه در سال 1401

1 دکتر روح الله جماعتی

 


( ۲ )